RADYOAPSUVA
 
AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Sunu Düşünme ve Problem Çözme

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
apsuva
webmaster
webmaster
avatar

Mesaj Sayısı : 102
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 16/02/09

MesajKonu: Sunu Düşünme ve Problem Çözme   Cuma Şub. 19, 2010 9:42 pm

Hızla gelişen ve değişen dünyaya uyum sağlayabilmek için bireylerin
farklı yetilere sahip olması beklenmektedir.bu yetilerin başında, yüksek
düzeyde düşünme gelmektedir.bireylerin kendini gerçekleştirmeyi, daha
sağlıklı ortaya koyabilmeleri için bu yetileri kullanma becerisini
kazanmaları gerekmektedir.düşünme, insan çabalarını, amaçları
doğrultusunda yönlendirmekle beraber; insana, yeterince bilgi toplamadan
yanlış ve yanlı kararlar verme yerine, eylemlerine düzenli ve sistemli
biçimde toplanmış bilgiler yardımıyla yön verir.ayrıca düşünme,
bireylerin güvenilir ve sistemli bir yaşam biçimine kavuşmaları için
gerekli olan ortamın hazırlanmasını ve bu ortamın sürekliliğini
sağlar.bu bakımdan düşünmeye yönelik özsel bir eğitim, bireylerin içinde
yaşadıkları toplumda istenmeyen durumların ortaya çıkmasını
önleyecektir. Yukarıda belirtilen gerekçelerle her ülkede eğitimin temel
amacı; bireyleri,eylem, söylem ve tutumlarında düşünen bir insan olarak
yetiştirmektedir.bu amaç doğrultusunda eğitim öğretim etkinliklerini
planlayan siyasal erk ve üst düzey bakanlık yönetici ve uzmanları, öte
yanda hazırlanan programları uygulamakla yükümlü öğretmenler, okuldaki
eğitim öğretim etkinliklerinin bu amacı gerçekleştirmesini
beklenmektedir.ancak, nasıl bir insan sorusuna ayrıntılı bir yanıt
arandığında yanıtlar farklı olabilmektedir. Başkalarının düşünceleri ile
hareket eden, koşullanmış bir insan mı, yoksa; başkalarının
düşüncelerinden yararlanarak, kendi kendine karar verebilen,
yargılamalarda etki altında kalmadan olaylara geniş bir perspektiften
bakmayı alışkanlık haline getirebilen bir insan mı? Kuşkusuz ikinci
özellikteki insana çağımızda gereksinim vardır. Bu gereksinimi
karşılayabilmek için öğretim programları doğru yargılama ve karar verme
becerisini öğrencilere kazandıracak biçimde geliştirilmesi, öğretim
kurumları da iç ve dış öğeleriyle bu programları etkili olarak
uygulamaya dönüştürecek düzeye çıkarılmalıdır.
Uygulanan eğitim programlarında düşünmenin önemi vurgulanırken bazı
derslerin hedeflerinde bilimsel düşünmenin öğrenciye kazandırması, yer
almaktadır. İlköğretim programının amaçları ilköğretim düzeyinde eğitim
almış her yurttaşın kişisel bakımdan sahip olması gereken özellik ve
beceriler yedi ana başlıkta toplanmıştır. Bu özellikleri kapsayan 5. Ve
6. Maddelerinde öğrenme merak ve hevesi gelişmiş, iyi düşünme ve doğru
hüküm verme alışkanlığını kazanmış olan bireylerin yetiştirilmesi
amaçlanmıştır (ilkokul programı:1994). Ancak ilköğretim programının
amaçlarında yer alan bilimsel düşünmeyi destekleyen amaç ifadelerinin
yeterli, bu amaçlara yönelik uygulamaların ise yetersiz olduğu
bilinmektedir. Özgürlükçü bir topluma ulaşmak, ancak özgür düşünebilen,
özgür eleştirebilen ve özgür karar verebilen özgün niteliklere sahip
bireylerle sağlanabilir.bu da kurum ve uygulamaların paralel
yapılandırılması ile gerçekleşebilir

*****************************************
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://apsuva.yetkinforum.com
 
Sunu Düşünme ve Problem Çözme
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
apsuva ::  RADYO APSUVA :: genel kültür-
Buraya geçin: